קו קוט – המדריך המלא

Koh Kood, הידועה גם בשם Koh Kut, הוא אי קטן בתאילנד לא רחוק מ-Koh Chang ו-Koh Mak. Koh Kood נחשב על ידי רבים לאחד האיים היפים ביותר בתאילנד. ישנם חופים לבנים ושלווים עם עצי דקל שופעים, מים צלולים כבדול ומפלים יפים. Koh Kood הוא גם חלק מהפארק הימי Koh Chang, אזור הידוע בעולם התת-ימי היפה שלו.

בביקור הראשון שלנו באי הזה, נכבשנו מיד ותהינו ברצינות למה לא היינו כאן קודם… Koh Kood הוא באמת אחד מאותם איים שרוצים לשמור לעצמם; יש לו את כל מתקני התיירות, אבל עדיין יש בו את האווירה התאילנדית האותנטית המשובחת הזו! לדוגמה, הם אוהבים לשמור על 7-Eleven ממש מחוץ לדלת. אבל ישנם כארבע כספומטים בחוף המערבי של האי.

פעילויות ואטרקציות | אוכל, שתייה ומסעדות | חופים | מלונות וריזורטים | מזג אוויר | תחבורה והגעה לאי | המלצות נוספות

המלצות לפעילויות ואטרקציות

Koh Kood הוא גן עדן עבור הרפתקנים וחובבי חוף הים! מלבד ליהנות מאחד החופים היפים, ישנם גם פעילויות מגניבות רבות לעשות על האי ובסביבתו.

שנורקלינג וצלילה

קוה קו הוא חלק מהפארק הלאומי הימי קוה צ'אנג. הוא מורכב לא פחות מ-52 איים מיושבים ולא מיושבים. קוה צ'אנג, קוה קו, קוה מאק וקוה וואי הם האיים המפורסמים ביותר בפארק הלאומי. ביקור בקוה קו אינו שלם ללא טיול שנורקלינג או צלילה. בילינו יום עם BB Divers בביקור באניית סוחר טרופה באורך 100 מטר שאפשר לראות גם אם אתם פשוט עושים שנורקלינג, מגניב ביותר!

המפלים בקו קוט

טיילו באחד משלושת המפלים המרהיבים שבאי קו קוד. המפלים המפורסמים ביותר באי הם קלונג יאי קי וקלונג צ'או. הם ממוקמים בלב ג'ונגל בתולי, כך שתחושו במהירות את הרגשת אינדיאנה ג'ונס. אל תשכחו את בגדי הים שלכם, מכיוון ששני המפלים מושלמים לטבילה מרעננת.

מפלי Huang Nam Khiao הרחוקים והפחות מתויירים גם יפים מאוד. עם זאת, קשה יותר להגיע אליהם מכיוון שהכביש מלא בורות. אבל אם תגיעו לשם, סביר להניח שתהיו לבד בגן העדן הארצי הזה!

אי קוה ריט / אי הסשימי

האם אתה חובב סושי אמיתי ומחפש קצת הרפתקאות? אם כן, קוה קוד הוא המקום בשבילך! מחוף סיקרט תוכלו לקחת טיול לאי הבלתי מיושב כמעט של קוה רקס. כאן נמצאת מסעדת פירות ים צפים קטנטנה שבה הדגים נמשים מהים מול העיניים שלך. מלבד העובדה שהדגים טריים במיוחד, כמובן, האווירה המיוחדת והדייג הידידותי הם שהופכים את החוויה הזו לבלתי נשכחת.

כפר הדייגים באן אאו יאי

באן אאו יאי הוא כפר דייגים קטן הבנוי על קלונות בים. זהו גם אחד ממקומות המזון הימי הטובים ביותר בקו קוד. המזח ממוקם בצורה די מרוחקת בצד המזרחי של קו קוד. נסיעת הנוף מעל כבישים מפותלים יפהפייה למדי בעצמה. בדרך למזח אאו יאי ובאן אאו יאי ישנה נקודת תצפית נחמדה ממנה ניתן לראות את הכפר. שווה עצירה (לתצלום)!

עצים גדולים סאי יאי – עץ צ'אי גדול ועץ מקאיוק

העץ הגדול צ'אי ועץ המכבים הם עצים ענקיים גדולים בג'ונגל של האי קו קו. עצים אלה מעל גיל 500 שנה ויש להם משמעות רוחנית עבור העם התאילנדי. התאילנדים הרוחניים מאמינים שכאשר אישה מתה בקו קו, רוחה הולכת לכאן. כמה עצים היו עטופים בבדים כתומים סביב הגזע שלהם ושמלה עם פרחים נתלתה מאחד העצים. זה היה מקום מיוחד ומסתורי שבהחלט כדאי לעצור בו בדרך למפלי הונג נאם הסמוכים.

שכור קיאק או סאפ

ב-SUP Point Koh Kood, אתה יכול לשכור קיאק או סאפ ליום (500 באט) או ל-3 שעות (300 באט). בשל מיקומו המושלם, אתה יכול לבחור ללכת באחד משני הכיוונים: או למפל קלונג צ'או או לחוף הים. אם תבחר ללכת למפל קלונג צ'או, תחתוך 1.5 קילומטרים דרך יער המנגרובים היפה של קוה קו. לאחר מכן תעגון בקאנו ותלך עוד קילומטר דרך הג'ונגל למפל, שהוא מגניב ביותר! אל תשכח את הנעליים וריסוס נגד יתושים. כשאתם יוצאים לים, אתם יכולים לעצור בבית הקפה החמוד Viewpoint לארוחת ביניים או משקה. לאחר מכן הפליגו לאורך קו החוף היפהפה עם המפרצונים הנסתרים שלו. לחוויה צבעונית בלתי נשכחת, נסו לתכנן את ההרפתקאות הקיאקים וה-SUP שלכם סביב השקיעה!


אוכל, שתייה ומסעדות מומלצות

קו קוט עדיין ישנם מסעדות קטנות ומנוהלות מקומית רבות, המאפשרות לכם לטעום טעמים תאילנדיים אותנטיים יותר. מכיוון שקה קוט די צפונית, תוכלו לטעום גם מאכלים שלא נמצאים לעתים קרובות במקומות אחרים בתאילנד, כגון המנה התאילנדית הטעימה קאו סוי, מומלץ בחום! בקוה קוט, תצטרכו לוותר על כריכי הגבינה האהובים עליכם מכיוון שאין 7-Eleven בקוה קוט.


החופים של קו קוט

לדעתנו, החופים של קופּוד נמנים עם היפים ביותר בתאילנד. כאשר מתארים את החופים של קופּוד, קשה שלא לחזור על עצמנו. מכיוון שהכל תמיד מתמצה באותו הדבר: מים צלולים, חוף לבן עם עצי דקל יפים. אז בקושי אפשר לטעות בקופּוד. ההבדלים בין החופים טמונים בעיקר במתקנים, כגון בתי נופש, מסעדות, אווירה, פעילויות ונגישות.


מלונות וריזורטים

בקו קוט יש מגוון רחב של אתרי נופש ובתי מלון מפוארים, שרובם ממוקמים ממש על החוף. אפילו אתר הנופש היוקרתי ביותר בכל תאילנד נמצא בקו קוד. ישנם גם כמה מקומות לינה זולים יותר, אך הם נוטים להיות רחוקים יותר מהחוף. עם זאת, זה לא חייב להיות בעיה, מכיוון שהחופים בקו קוט נגישים בקלות באמצעות קטנוע. חשוב לציין שבמהלך עונת הגשמים חלק מהמלונות בקו קוט סגורים.

סונווה קירי / Soneva Kiri

אתר הנופש היוקרתי ביותר בקו קוט ואפילו בכל תאילנד! לסונווה קירי המפואר יש וילות עם בריכות פרטיות, חוף פרטי, עגלת גולף חשמלית משלכם לנסיעה, חדרי שוקולד וגלידה שבהם תוכלו לאכול חטיפים ללא הגבלה. חלום שהתגשם! גם אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט בילו כאן כמה לילות.

פיטר פן ריזורט / Peter Pan Resort

ל-Peter Pan Resort יש מבחר רחב של וילות יוקרה עם בריכות פרטיות, וילות חוף ווילות משפחה דו-קומתיות, הפזורות על החוף או לאורך גדת הנהר. מושלם לחופשות משפחתיות יוקרתיות ולמחפשי שלווה.

היי סיסון פול וילה וספא / High Season Pool Villa & Spa

ה-High Season Pool Villa & Spa הוא אתר הנופש היחיד בדירוג 5 כוכבים בחוף קלנג צ'או היפהפה. זהו מקום מקסים עם מספר בונגלוס יוקרתיים עם הרבה פרטיות. הצוות אדיב מאוד ותמיד מוכן לסייע לכם.

קו קוט פרדייס ביץ' / Koh Kood Paradise Beach

גן עדן החוף של קו קוט ממוקם ליד המזח של מפרץ אאו טה פאו ועל החוף הארוך ביותר בקו קוט. הבונגלוס היפים בנויים על כלונסאות ומחוברים על ידי שבילים מעץ. על החוף יש בר נעים, שבו יש שעת שיא בכל לילה.

באן מאקוק / Bann Makok

באן מאקוק ממוקם ליד תעלה, בין עצי מנגרובים, במרחק קיאק (חינם) מחוף ננג יאי. ישנם רק שמונה חדרים, כל אחד מעוצב אחרת. מים וחשמל מיוצרים בעצמם כדי להבטיח את הטביעה האקולוגית הקטנה ביותר האפשרית; באן מאקוק הוא מקום מיוחד ויפהפה!

סיאם ביץ' ריזורט / Siam Beach Resort

אתר הנופש סיאם ביץ' הוא אתר הנופש הזול ביותר ממש על החוף של מפרץ באנג באו הנפלא. הקפידו להזמין אחד מהקוטג'ים החדשים ולא את הבונגלוס הסטנדרטיים. אלו פחות יפים ועולים כמעט כמו החדשים. אתה משלם על המיקום וזה שווה את זה!

הנטורל ביץ' ריזורט / The Beach Natural Resort

לאתר הנופש הטבעי בחוף הים יש את הביקורות הטובות ביותר בחוף באנג באו. זהו אתר נופש יפהפה עם סוגים שונים של בונגלוס יוקרתיים בטווחי מחירים שונים (גבוהים יותר). חלקם עם בריכות פרטיות.


מזג האוויר בקו קוט

בקו קוט, כמו שאר תאילנד, יש אקלים טרופי. טמפרטורת היום הממוצעת היא 30 מעלות בלילה היא כמעט ולא יורדת מתחת ל-20 מעלות. לקו קוט יש עונה יבשה ועונה גשומה. העונה הגשומה היא בערך מאי עד אוקטובר. יכול לרדת גשם כבד וחלק מהמלונות סוגרים את שעריהם בתקופה זו. מצד שני, זה הזמן לישון באתרי נופש מפוארים במחיר מציאה, מכיוון שהמחירים של אתרי נופש ומלונות יורדים באופן משמעותי בעונה הגשומה!

למרות שיש גם תקופות יבשות בעונה הגשומה, האזור של קו קוט, קופנג, קו מאק ידוע בגשמים תכופים וכבדים מאי עד אוקטובר. תכנון חופשת חוף קצרה הוא מהלך שיכול לא להשתלם.

תחבורה והגעה לאי

איך מגיעים?

מבנגקוק / טרט לקו קו

מבנגקוק לפרובינציית טרט לוקח כ-5 שעות באוטובוס. בטיסה, זה לוקח קצת יותר משעה. זה ייקח בערך 45 דקות להגיע מטרט לרציף ליאם סוק. מהרציף, זו נסיעה בסירה של בערך שעה לקו קו. כרטיס המעבורת כולל הסעה במונית שיתופית ("סונגטהאו") מהרציף למלון או לחוף הים שלכם, נוח מאוד! בעבר, קו קו היה סגור בעונת המונסונים, בין יוני לאמצע אוקטובר. בימינו יש לפחות סירה אחת ביום בעונת המונסונים.

מקו צ'אנג לקו קוד

ישנם שני רציפים בקו צ'אנג: רציף קאי בע (החוף המערבי) ורציף בנגבאו (החוף הדרום-מערבי). איזה רציף תשתמש בו תלוי איפה אתה מתאכסן באי. בעונה הגבוהה, ישנם מספר סוגים של סירות מדי יום. אתה יכול לבחור במעבורת או בספידבוט. המעבורת אורכת 1.5 שעות להגיע לקו קו. כרטיסי ספינה מהירים יקרים יותר ולא הרבה יותר מהירים ואף פחות נוחים בגלים גבוהים. ניתן לקנות כרטיסים בכל מקום באי, לפעמים הסירה עוצרת באי הקטנטן קו וואי.

לוחות זמנים לכרטיסי סירה לקו קו

ללוחות זמנים ומחירים נוכחיים של אוטובוסים ואוויר, בדוק את 12GoAsia ו/או הזן את תאריך ותאריך היציאה שלך בטבלה למטה.

תחבורה באי

השכרת קטנוע

הדרך הטובה והזולה ביותר לחקור את האי קוט היא לשכור קטנוע. בקוד אפשר לשכור קטנוע תמורת כ-250-300 באט ליום. הכבישים צרים אך שקטים ובאופן כללי במצב טוב. רק בחופים הרחוקים יותר, כמו מפרץ אוה ג'רק, קטע הכביש האחרון במצב גרוע. אם אתם לא מנסים להיות גיבורים ויש לכם קצת ניסיון בנהיגה על קטנוע, רכיבה על קטנוע בקוד היא כיף גדול. קוט הוא אי ירוק מאוד וגבעי!

מונית / סונגתאוו קוד

אמצעי תחבורה נוסף בקוט הוא מונית הסונגתאוו. עם זאת, חקר האי בדרך זו יכול להיות די יקר; ראינו שלטים שאומרים "סיור באי 2000 באט". אין לנו ניסיון עם זה בעצמנו. אם אתם צריכים להגיע למעגן או למלון אחר, הסונגתאוו בדרך כלל משותף, כך שהמחירים נשארים סבירים. המלון או הנופש שלכם יכולים לארגן זאת עבורכם.

המלצות נוספות

הזמן הטוב ביותר לנסוע לקו קוד הוא בחודשים דצמבר, ינואר, פברואר ומרץ. השמש זורחת בממוצע 8 שעות ביממה וימי גשם בחודש ניתן לספור על יד אחת. טמפרטורת המים בקו קוד נשארת סביב 28 מעלות לאורך כל השנה.

שעות אור

טמפרטורה

גשמים

לחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *