חופים בקראבי

הפארק הלאומי Muko Lanta Marine

אי נוסף פופולרי של קארבי אך פחות מפותח מפי פי. מתוך 52 איים הינו הקטן והפחות מיושב, מאופיין בחופים עם חול לבן, ריף אלמוגים, רצועות יער של צמחי המנגרוב, אזורי גבעות ויערות.

על מנת להמשיך ולשמר את אזור הטבע היפייפה, 15 איים מקבוצת Lanta הוכרזו כפארקים לאומיים ב-1990. בינהם אי Ko Rok Nok בו צוקים, מפרץ בצןרת חצי סהר עם חופים לבנים וצמחייה טרופית ירוקה.

למטיילים המעוניינים להישאר באזור Ko Lanta Yai, האי הגדול מבין שני האיים של לנטה, מתפתח במיוחד למבקרים, בו גישה לסירות ויותר יחידות דיור. כדי להגיע ניתן לעלות על מעבורת מקארבי Chao Fa Pier, שייט במשך שעה ל-Ban Sala Dan שבאי Ko Lanta Yai. מעבורת אחרת מגיעה לאיים מרכזיים ב-Ban Hua Hin ו- Ban Bo Mueang.


הפארק הלאומי Tarutao Marine
האי הראשון שהוכרז כפארק לאומי בתאילנד.Tarutao נמצא בפרובינצית Satun ומכיל 51 הרי ענק ויערות עם מערות, צמחים מנגרובים וחופים. היופי הדרמתי של הנוף בולט ככל שמשווים אותו להיסטורית האיים.

השם נבע מ-Malay ופרושו ישן ומסתורי, בהמשך לאגדה אשר האי היה מוחבא לעולם בגלל הקללה אשר הוטלה ע"י נסיכה יפיפייה שהואשמה בבגידה שלא כדין. למרות האמונה, זוהי עובדה היסטורית שקבוצת איים זו למשך מאות שנים נפלה לצייד פירטים, ובין השנים 1939-1946 הייתה מושבה של אסירים.

אולי בעקבות ההיסטוריה האפלה הזו ששמרה את האי מוחבא, כיום האי כמעט טהור ביופיו הטבעי כמו בכל מקום במדינה. למבקרים יש מספר שבילי הליכה, נוף מרהיב והרבה מה לגלות.

כדי להגיע יש לעלות על מעבורת מ-Pak Bara כ-60 ק"מ, כשעה עד שעתיים הפלגה צפונית מערבית לעיירה Satuan. ניתן להשכיר סירה גם ממזח Ko Nok, Tammalang ו-Chebilange אשר נמצאים 4, 9 ו-13 ק"מ מ- Satuan.

הנחל החם ובריכת האיזמרלד
2 מקומות שכדאי לבקר בהם הנמצאות בפארק הלאומי Khao Nor Chu Chi מדרום מזרח לקארבי.

הנחל החם הינו נחל שמימיו בוקעים מבטן האדמה ואינם מריחים רע. זרימת הנחל מגיעה לבריכות קטנות שנוצרו באופן טבעי. את הרחצה ניתן לעשות בסוף הנחל, בבריכות החמות שעוצבו במיוחד למתרחצים, וכמובן במים הקרים של הנהר למרגלות הבריכות. מחיר הכניסה הינו 90 באט.

בריכת האיזמרלד ידועה גם בשם לגונת הקריסטל ובשמה התאילנדי Sa Morakot. בריכה שתשאיר אתכם המומים מיופיה. מי הבריכה נוסעים עימם את הבקטריה האחראית לצבעה היפה. הדרך לבריכה הינה בתוך יער חשוך ויפייפה בו עצים ענקיים ועתיקים ושיחי במבוק קסומים. מחיר הכניסה הינה 200 באט.

הפארק הלאומי Tanbokkoranee
הדרך המובילה אל הפארק מקושטת מצוקי גיר ענקיים. 45 דקות נסיעה מקארבי, ניתן להגיע בעזרת השילוט. יער גשם קסום לצד בריכות קטנות וטבעיות, ומפלי מיים קטנים. בדרך תיתקלו במטעי גומי מקומיים ותוכלו לראות איך חולבים את העצים. מחיר הכניסה הינו 200 באט.

Khao Phanom Bancha
אחד הפארקים היפים של קראבי והפחות מוכרים. בו ההר הגבוה ביותר במחוז, הר פאנום בנצ'ה. בפסגת ההר נקודת תצפית מדהימה ממנה ניתן לראות את כל האזור. העלייה לנקודה זו עלולה להיות לא פשוטה אך משתלמת. מהתצפית ממשיכים למפל המים Huat Toh לו 11 שלבים מהפסגה ועד למטה. כל של משמש כנקודת התרעננות למטפסים בו בריכה קטנה. במקום אפשרות לינה ביחידות הדיור.
ניתן להגיע דרך כביש 4 היוצא מקראבי לכיוון טראנג ומשם לפי השילוט. מחיר הכניסה הינו 200 באט.

 Tha Pom
יער מונגרובים יפייפה, אשר שורשיו צומחים באופן גלוי בתוך נחל טורקיז צלול. מקום מקסים ביופיו אשר אליו ניתן להגיע דרך 4034 מקראבי לכיוון מערב לכיוון חוף אאו נאנג. משם בצומת T יש לפנות שמאלה לכיוון Ban Khao Thong ומשם יש לעקוב אחרי השלטים, כ-10 ק"מ נסיעה. מחיר הכניסה הינו 50 באט.

איי ריילי מערב
לחובבי טיפוס ההרים זהו המקום המושלם וכמובן גם לאלו שלא. רצועת חוף מרהיבה בה מסעדות, בתי מלון אשר תחומים ע"י מצוקי ענק. בזמן השפל ניתן לטייל לאורך החוף ולהגיע לחוף טון סאי, אך בזמן הגאות המים מציפים את האזור ומפרידים בין החופים. בין אוקטובר לאפריל הים שקט סירות מקיפות את הכף לכיוון חוף ריילי מזרח וחוזרות מהדרום לחוף ריילי מערב.

איי ריילי מזרח
חוף יפיפה כמו המערבי אך רגוע גם בתקופה הגשומה. בשעות השפל החוף הופך לבוצי מה שהביא לצמיחת המונגרובים, והופך את השחיה שם לפחות נעימה מהחוף המערבי. למרות זאת נבנים מלונות ומסעדות חדשים באזור.