טראקינג- בצ'אנג מאי

טיולים מודרכים בצפון תאילנד הם אטרקציה טובה המתאימה לכולם. ישנם טיולים בני יום ועד שבוע בדרגות קושי שונות, ויכולים להיות ברגל, בג'יפים על פילים ועוד.

טיול יומי לרוב יכלול סיור בשבטים מקומיים אשר חיים ע"פ האורח המסורתי, רכיבה על פילים בתוך הג'ונגל, שייט על רפסודה, טיול רגלי למפלי הג'ונגל ומובן ארוחת צהריים.

טיולים בני כמה ימים יוצאים מצ'נג מאי, במהלך הטיול לנים במלונות פשוטים בעיירות הנמצאות לאורח המסלול. הטיולים לרוב כוללים סיור בשבאטים מקומיים, נסיעה בג'יפים, סיור בחוות פילים ונחשים, שייט רפסודות עם אפשרות לראפטינג, וביקור במשולש הזהב.

טראקינג לישראלים

ישנן מספר חברות המארגנות טיולים לישראלים, בינהן טאנה ורד בריק אשר בעלי בתי הארחה וסוכנויות נסיעה במרכז צ'אנג מאי. רוב המטיילים בחברות אלו הם ישראלים, המדריכים שלהם כבר מדברים עברית, עילגת אך עדיין אפשר להבין אותם. הטיולים מתאימים גם למשפחות, מכיוון שלא קשים במיוחד יחסית.

חברה נוספת היא פיק, אשר מוציאה טיולים משולבים עם ראפטינג, באנג'י והליכה קצת יותר קשה, לגילאי 7 ומעלה. ישנן כמובן חברות נוספות, כל מה שצריך זה להסתובב בינהן, לשמוע מה המסלול ולבחור מה מתאים.

מחיר טיול בן יום נע בין 800-1200 באט לאדם, ומחיר ילד הינו מחצית הסכום ולעיתים ללא תשלום. מחיר טיול לשלושה ימים הכולל אוכל, לינה וביטוח נע בין 4500 ל-5000 באט לאדם כאשר מחיר לילד הינו חצי מחיר.

עוד בצפון

הצמחיה בצפון הינה פחות עמוסה מאשר ביערות הגשם הטרופיים. טרקינג לפסגות הגבוהות בעונה הקרה יקח אתכם לנוף שובה של הרים העוטים ערפל. מקומות ששווה להגיע אליהם הם הפארקים הלאומיים Doi,Huai Nam Dang, Kiew Lom ו- Mae Wong ועוד רבים.

חלק ממסלול ההרים מכוסה בפריחה ורודה של צמח הדובדבן התאילאנדי הפורח בינואר. בנובמבר ודצמבר עמק ה-Doi Mae Salong הנמצא בגובה 1635 מטר מעל הים, מכוסה בפרחים שונים ומהווה נקודת תצפית נהדרת לצריחת השמש על העמק ועל גבול תאילנד-לאוס.

הזמן הטוב ביותר בשנה לנופים מרהיבים של האזור הוא במהלך הקרה, כאשר הנהרות מלאים. כשהשמש עולה גבוה בשמיים והערפל מתפוגג נחשף נהר המקונג הנוצץ הזורם לאורך יערות ועמקים ירוקים. בדצמבר וינואר הירוק מתערבב עם הפריחה הורודה של הדובדבן. הרמה הגבוהה ביותר Phu Chi Pha מציע נופים מרהיבים של פסגות ההרים, עמקים ושל הצמחיה המקיפה את אזור הגבול. בפברואר הפרחים הסחלבים הלבנים והעצים העצימו את יופיו של הנוף.

הכנות לטרקינג

התאמת טיול לדרישות האינדיוידואל תתבצע בקלות באמצעות פרטית או אירגון ממשלתי. הטריקינג נע בין הליכה ביערות ועד לאתגר פיזי קשה. יש להעריך את רמת הכושר הגופני ואת היעד לפני שנרשמים לטרקינג המתאים לכם. בטיחות והכנות רפואיות חשובים ביותר.

למארגני הטריקינג צריכה להיות תוכנית חלפית ועזרה ראשונה לכל בעיה העלולה להיקרות בדרך. נעלי הליכה טובות הן חובה לטיול, בגדים חמים ונוחים שיגנו מחרקים, כובע ומשקפי שמש חוסמי קרינת UV ועוד. מומלץ לשתות הרבה.