שייט בתאילנד

לאוהבי הים הפתוח, המרחבים ורחש הגלים מוצעת פעילות מהנה של שיט מפרשיות. כבר תקופה ארוכה מיחסים הפלגות ביאכטות עם האוקיאנוס והקאריבים, אך עדיין מימדי שיט היאכטות בתאילנד הוא הנרחב ביותר.

שייט בפוקט
היעד המועדף לשיט בתאילנד הוא פוקט, לשם נמשכת אוכלוסיה מקומית ובינלאומית של צוותי שיט. מספטמבר עד מאי כאשר מזג האוויר במיטבו, ניתן לראות תמיד צי של יאכטות העוגנות בנמל נייהרן בקצהו הדרומי של האי ובנמל צ'אלונג בדרום מזרח האי.

במרינות של פוקט ניתן לראות מגוון רחב של כלי שיט החל מסירות עץ קטנות, וכלה באוניות פיברגלאס, וכן סירות מנוע מהחדישות ביותר. את כולן תוכלו לראות במרינת היאכטות של לאמפראו בלגונת הסירות של פוקט  – גן עדן של יאכטות. כמו כן, ישנן סוכניות של יאכטות. הסדרי חוזים ניתן לחתום במסעדת מגדל האור של ג'ימי הממוקמת במפרץ צ'אלונג אשר משמשת משכן ראשי לציי היאכטות.

בפוקט יש את המתקנים הטובים ביותר, הנופים האותנטים ביותר. איים עוצרי נשימה, ומים צלולים מעין כמוהם. ניתן לשכור יאכטה, להצטרף לצוות או להשיט יאכטה באופן עצמאי.

בכל שנה, מתקיימים מרוצים באי ולמנצחים יוענק גביע מלך השייטים. המרוצים נועדו לציין את יום ההולדת של מלך תאילנד אשר נערכים בדצמבר כחלק ממעגל האומגה האסייתי של היאכטות. אירוע נוסף שנתי של היאכטות הוא מפגש שנתי למוזמנים בלבד המנויים על מועדון הסופר יאכטות ונערך בדצמבר בשמורת המנפורי. אירוע זה הוא מהנוצצים והמפוארים בלוח השיט השנתי של השייטים.

בפאטייה נמצא מועדון היאכטות המלכותי וארונה אשר נוסד ב-1957 ומקיים תערוכות ברב חודשי השנה לסירות קטנות יותר.

במועדון היאכטות האוקיאנוס, אשר ממוקם בחוף ג'ומטיאן, דרומית לפאטייה, מוצע סקי מיים, מזרוני ים ומתקנים על החוף.במרינה ישנם גם שלוש סירות להשכרה להפלגות לאיים הקרובים, לפיקניקים או לצורך הפלגות אל השקיעה. כמו כן ישנן 10 סירות התלמדות לחסרי ניסיון בתחום השיט.

חברת ההשכרה גולד צארטר במפרץ שפועלת דרך מרינת האוקיאנוס כוללת 19 יאכטות להשכרה, סירות בעלות קאבינה אחת, ומגוון של בין 32ל-52 רגל של קאטמרנים בעלי מספר קאבינות וכמו כן הפלגות יום לאיים הקרובים עם תוכניות מסע המותאמות לתנאי מזג האוויר. האיזורים הראשיים להפלגות הם חמשת האיים בפטאי, והאי סי – צ'אנג בסרי-ראצ'ה. חברת ההשכרה מארגנת גם תחרויות יאכטות חודשיות מחוץ למרינה וכמו כן אירוע שנתי מפואר.לחברה רשיון מוסמך ע"י מועדון היאכטות העולמי בתור בי"ס ללימוד המוכר ובעל מוניטין בין לאומי.

למידע נוסף:

פוקט:

פאטייה: