פוקט – Phuket

האי הגדול, המאוכלס והתיירותי ביותר בתאילנד, שוכן במימיו הרגועים של ים אנדאמאן (Andaman Sea). האי מחובר ליבשת בגשר ארוך.

האי משופע במפרצונים נהדרים, חופים בעלי חול אבקתי המקושטים בדקלים, ים בצבע טורקיז המקיף אותו המנוקד באיים ואנשים מסבירי פנים. אפשר ליהנות כאן מחופשה אקזוטית – האי מספק שלל פעילויות, פינוקים ואטרקציות המתאימים גם לכל הרכב משפחתי – מרכזי קניות ושווקים מקומיים, שפע מסעדות ובתי קפה בסגנון מקומי ורשתות מערביות, מופע קופים, רכיבה על פילים, שייט לאיים סמוכים, יום טיול חוויתי בג'יפים (המשלב פעילויות וביקור במפלים) ועוד.

בתחום הספורט הימי ניתן לשכור אופנועי ים, מצנחי מים, סקי מים, מפרשיות וגלשני רוח, או לצאת להפלגת דיג או להפלגה ביאכטה. למען הגיוון, באי קיימים גם מספר מועדוני רכיבה. ראה בתפריט הימני את מגוון פעילויות הספורט המוצעות..

חיי הלילה בפוקט, ערים וסוערים לא פחות – בעיקר בחוף פטונג (Patong) – אשר בו גם מרוכזים מרבית בתי המלון. במקום מצויים ברים, בתי קפה ומועדוני ריקודים, וכן מתקיימים במקום מופעי שירה וריקוד בסגנון הליידי בויז. גולת הכותרת של חיי הלילה הוא – ה"פנטה סי" (Fanta Sea) הנמצא כ – 4 ק"מ מחוף פטונג, המהווה מתחם – בשטח של כ- 100 דונם – של בידור מזוקק בסגנון לאס ווגס. המופע עצמו מרהיב עין. כ- 3,000 צופים נחשפים לחוויה מתקיפת חושים, העוסקת בתרבות התאית, בקסמים, באקרובטיקה המתרחשת בגובה כמה קומות מעל ראשי הצופים, באפקטים של אור וקול, לייזרים, פירוטכניקה, קרקס פילים ושלל ביצועים של מאות רקדנים.

האי פוקט מהווה גם את מרכז הצלילה הגדול בתאילנד, ובו עשרות מועדוני צלילה הפזורים לאורך החופים. ראה בתפריט צלילה.

כדאי לבקר גם בפארק מפל היער טון סאי_(Ton Sai) ופארק חיות הבר קהאו פראה טהאו (Khao Phra Thaeo) המלא בדובים, דורבנים, גיבונים, קופים, זוחלים, לטאות ויותר מ – 100 סוגי ציפורים. כל זאת, על רקע שכשוך מפל המים של טון סאי. מומלץ גם לבקר בחוות הפרפרים Phuket Butterfly Farm, כ- 3 ק"מ מהעיר פוקט.

מפוקט ניתן לצאת לשיט ימי בקנו, ליום סיור אחד או סיורים ארוכים יותר הכרוכים בלינת לילה במחנה, על חופי האי והמתקיימים בעיקר במפרץ פאנג נגה (Phangnga). החוף מאופיין בכ – 300 איי אבן גיר, שרובם אינם מיושבים, תלולים וחדים הטובלים בצמחיית מנגרובים. המפרץ כיכב" בעבר במספר סרטים. איים רבים "מחוררים" במערות מימיות. שילוב של חתירה בקיאקים, בין ובתוך הנקרות והמערות, מוסיף רובד של הנאה לשיט.

אחד האירועים המרתקים ביותר בתאילנד הינו הפסטיבל הצמחוני המתקיים מדי שנה במשך תשעה ימים באוקטובר – נובמבר (תלוי בלוח השנה המקומי). במהלכו, בעיקר לקראת שיאו בבוקר היום התשיעי, מגיעים משתתפיו לאקסטזה של ייסורים. פרטים נוספים באתר www.thailandgrandfestival.com

 

מידע נוסף: