עשו ואל תעשו

התאילנדים ידועים על האירוח שלהם, סובלנות עליזות. הם יתעלמו מטעויות קטנות של כללי ההתנהגות החברתית כי רוב הסיכויים שתעשו אותם. הכללים והמנהגים הינם נוחים מאוד עבור התייר הממוצע ופשוט צריך לזכור לחייך הרבה, להימנע מעימות, ואת לא להעליב את הדת או בית המלוכה במדינה. הנה כמה כללים ספציפיים של עשה ואל תעשה.

בית המלוכה | דת כללי התנהגות חברתיים הופעה ולבוש

בית המלוכה

בתאילנד, לכל חברי משפחת המלוכה מוחזק הכבוד הגבוהה ביותר בעיניי התושבים, והמבקרים צריכים להראות כבוד דומה. הערות שליליות  ויחס מזלזל כלפי המונרכיה עלולים להיחשב כזילזול ופגיעה בכבוד, עבירות מסוג אלו נושאות עונש חמור.

כאשר ההמנון הלאומי מתנגן, בשעה 08:00 בבוקר ו – 06:00 בערב  ובאירועים ציבוריים, מקומות ציבוריים או בבתי קולנוע, למשל, מצופה מתיירים ומבקרים לעמוד. באופן כללי דרך טובה להימנע מאי נעימות היא  לראות מה שהתאילנדים עושים ולעשות זאת בעקבותיהם.

דת

אין להעליב את הדת בכל צורה ודרך שהיא, בין אם את דת הרוב, הבודהיזם, או כל דת מיעוט אחרת. כל פעולה שעשויה להיחשב כעלבון לדת נחשבת בתאילנד לעבירה. עבור המטייל, משמעות הדבר שיש להתנהג בצורה נאותה במקדשים או בכל מקום אחר שיש בו תמונות דתיות. כל תמונה של בודהה, גדולה כקטנה נחשבת לקדושה. אין לתפס על פסלים או להצטלם מול תמונות של בודהה. למקדשים יש להיכנס בלבוש הולם – מכנסיים קצרים וגופיות אינם נחשבים ללבוש הולם. אין לנעול נעליים בתוך הקפלה העיקרית של המקדש שם נמצאים תמונה של בודהה או פיסלו. זה בסדר לנעול נעליים המתחם המקדש. לנזירים אסור לגעת באישה וכמובן לנשים אסור לגעת בנזירים. אם ברצונך לתת מתנה לנזירים עליך לעטוף אותה בבד ולהניח אותה ורק אז מותר לנזיר לגעת בה. אם ברצונכם לבקר במסגדים מוסלמים יש לנהוג על פי המנהגים המוסלמים, אין להיכנס עם נעליים, יש לשטוף את הרגליים, גברים חייבים להיכנס עם כובע ונשים צריכות להיכנס בלבוש צנוע, חצאית ארוכה, חולצה עם שרוולים ארוכים צעיף וכיסוי ראש.

כללי התנהגות חברתיים

בערים הגדולות כגון בנגקוק וצ'יאנג מאי, מנהגים מערביים ידועים ומבוקלים. במקומות כפריים בעיקר בצפון המדינה, המנהגים הם מסורתיים יותר. הנה כמה מנהגים שכדאי לזכור.

התאילנדים מברכים זה את זה עם תנועת "וואי", מחווה כמו תפילה, לא לחיצת יד. בדרך כל אדם צעיר עושה מחווה זו לאדם מבוגר ממנו וזה בתורו עושה את אותה המחווה. למרות שרוב התאילנדים מכירים את לחיצת היד המערבים, הם מעריכים יותר את תנועת הוואי. בתאילנד רואים בראש כחלק הגבוהה ביותר של הגוף, תרתי משמע. אל תיגע תאילנדים על הראש, אפילו בצחוק. אם בטעות לגעת בראש של מישהו, להציע התנצלות מיידית. באופן דומה, הרגליים נחשבות לחלק התחתון של הגוף. אין להשתמש ברגליים שלך כדי להצביע גם אנשים או חפצים. אל תיגע במישהו עם הרגליים. אין להניח הרגליים על שולחנות או כסאות. אל תדרוך על אנשים – תמיד להסתובב או לבקש מהם בנימוס לזוז. כאשר יושבים על הרצפה,  יש לנסות לשבת על הרגלים ("ישיבה מזרחית") שהם לא הצביע על מישהו. כאשר מוסרים חפצים לאנשים, יש להשתמש בשתי הידיים או ביד ימין בלבד. אין לזרוק חפצים על פני החדר. יש לקום ולהעביר אותם באופן אישי, לא משנה כמה זה לא נוח. הצגת חיבה זוגית או אינטיות בציבור אינם נחשבים לדבר מקובל. ניתן להחזיק ידיים אבל מאוד לא מקובל להתנשק בפומבי. בתאילנד, התנהגוד עצבנית או אגרסיבית גם הרמת קול נחשבת להתנהגות של מעמד נמוך ולחינוך רע, אף פעם לא להרים את הקול ולהראות כעס שכן התנהגות שכזו לא תוביל לשם תוצאות. יש לשמור על קור רוח ולהסתיר את הרגשות שלך, התנהגות מנומסת וחיוך יובילו לתוצאות טובות הרבה יותר.

לבוש והופעה

בתאילנד ישנה חשיבות גדולה מעוד ללבוש, הופעה והגיינה אישית, גופיות מכנסיים קצרים ולבוש חושפני אינם מקובלים בשום מקום פרט לחוף הים. סנדלים הם נאותים פרט באירועים רשמיים. נודיזם בתאילנד, מלבד שהמקומיים רואים בו כעלבון, הוא גם לא חוקי! אין להסתובב בעירום או אפילו טופלס, גם לא בחוף הים. בכניסה לבית או למשרדים מסויימים כללי הנימוס מחייבים להוריד את הנעליים ולהשאירם על יד הדלת. אם רואים נעליים מונחות בכניסה, אל תחכו שמישהו יבקש מכם להוריד אותם, אנא הורידו אותם בעצמכם.