מידע כללי על ויזות לתאילנד

כדי להגיש בקשה לויזה, וגם כדי לבדוק את מצב הויזה לפני הנסיעה, יש ליצור קשר עם שגרירות תאילנד או הקונסוליה במדינה שלך (ראה רשימה של תאילנדי שגרירויות קונסוליות בחו"ל).  הדרכון צריך להיות בתוקף למשך שלושה חודשים לפחות מיום הכניסה שלך כתנאי הנידרש לאפשר הכניסה למדינה. לאחר שויזה מונפקת בארץ המוצא חיבים להשתמש בה בתוך  90 ימים אחרת היא תבוטל.

ויזה לתיירים וויזת מעבר | ויזות לשהייה ארוכה | "אישור כניסה מחדש" | כתובת משרד ההגירה בבנגקוק | טיפ | הבהרה

ויזה לתיירים וויזת מעבר

אזרחי 56 מדינות שונות, לרבות רוב המדינות המערביות (כולל ישראל) יכולים להיכנס לתאילנד ללא ויזה לתקופה של 30 יום ללא תשלום. ויזה זו ניתנת להארכה לפי שיקולו של קצין ההגירה לתקופה של שבוע נוסף בעלות של 500 באט. כמו כן ניתן לעזוב את הארץ ולהיכנס מחדש עם ויזה חינם ל30 יום נוספים, ניתן לעשות זאת פעמים רבות ללא הגבלה.

אזרחים של 76 מדינות נוספות, כולל מדינות באפריקה ובאמריקה הלטינית, זכאים לויזת מעבר ל-15 יום, ויזת מעבר מונפקת עם ההגעה בעלות של 300 באט, הארכת הויזה ניתנת לפי שיקול דעתו של קצין ההגירה. אזרחים ממדינות אחרות שאינן כלולות ברשימה נדרשים להוציא ויזה לפני הנסיעה.

במידה ואתם מתכננים להישאר בתאילנד יותר מ30 רצוף עליכםמ לגשת לשגרירות ולהוציא ויזת תייר. ויזת תייר תקפה למשך 60 ימים ועלותה 15 דולר. ניתן להעריך ויזת תייר ב30 יום נוספים במשרדי הגירה בבנקוק או במשרדי הגירה במחוזות אחרים בתאילנד. עלות הארכה הינה 500 באט נוספים. ניתן להאריך את הויזה רק פעם אחת בלבד.


ויזות לשהייה ארוכה

אם ברצונכם להישאר בתאילנד לתקופה של 90 ימים רצופים, אליכם להוציא ויזה מיוחדת (Non-Immigran). עלות הויזה 20 דולר, ויש להוציא את הויזה מראש בארץ המוצא. סיבות המצדיקות הוצאת ויזה כזו הינן: ביקור חברים או בני משפחה, עבודה או נסיעת עסקים ממושכת, לימודים, פרישה (פנסיונרים). ניתן להוציא ויזת עסקים המאפשרת מספר לא מוגבל של כניסות אך השהייה מוגבלת ל90 ימים בכל פעם. ניתן להאריך את הויזה לתקופה של 30 ימים נוספים, בעלות של 500 באט, ההארכה של הויזה נתונה לשיקול דעתו של קצין ההגירה, יש לצרף מסמכים שתומכים בבקשה להארכה (אישור עבודה, אישור לימודים וכו'). עד לאישורה של ההארכה יתכן ויהיה צורך לבוא פעם בשבוע למשרדי ההגירה על מנת להחתים את הדרכון. ישנן נסיבות מיוחדות אשר בגינן ניתן להאריך את הויזה לתקופה של שנה, סיבות אלו יכולות להיות: עובדים מקצועיים שמלאכתם נדרשת, מנהלים בכירים, ופנסיונרים.

"אישור כניסה מחדש"

תיירם המבקשים לעזוב את הממלכה ולהיכנס מחדש, יכולים להוציא אישור "כניסה מחדש" (Re-entry Permit) במשרדי ההגירה במחוזות השונים או בנמל התעופה הבין לאומי של בנגקוק (טרמינל 1) יש להצטייד מראש בתמונת פספורט ו500 באט. התהליך נמשך לרוב מספר דקות.

כתובת משרד ההגירה בבנגקוק

Immigration Office

Soi Suan Phlu, Sathorn Tai Road,

Bangkok 10120

Tel: +66 2 287 3101 to 10

טיפ

לכל המטיילים, לא משנה לאיזה תקופה, ממולץ להצטייד במספר תמונות פסטורט וגם במספר צילומים של הדרכון, אלו יכולים לעזור במידה והדרכון נגנב או הולך לאיבוד. בנוסף, אלו יכולים לקצר תהליכים בירוקרטים במשרדי ההגירה.

הבהרה

הנהלת האתר לא אחראית לטיב המידע ולנכונותו שכן אין היא אחראית על השינויים במדיניות ההגירה של ממלכת תאילנד המתרחשים לעת לעת, על כן, אנו ממליצים לבדוק תקיפותו של מידע זה בשיגרורות בארץ מגוריכם.