מדינות שכנות

אגן המקונג, מעוזה האחרון של התיירות בדרום מזרח אסיה, מכיל מגוון מדהים של מראות ונופים היסטוריים, תרבותיים וציוריים. העובדה שהאזור טרם נחקר מוסיפה עניין לחוויית הטיול מעבר לגבולות התיירות.

נהר המקונג, הנהר העשירי בעולם בגודלו והשנים עשר באורכו, משתרע לאורכם של 4,200 ק"מ. לאורך מוביל מים אדיר זה קמו ונפלו תרבויות אשר עיצבו את פניו של האזור. כיום, תושבים בעלי תרבות ומסורת שונות מתושביו המקוריים. שומרים על מגוון מרהיב של מראות ונופים. ועדיין, רובן של קרקעות המקונג טרם נחקר.

מיובליו במרומי מישור טיבט, זורם נהר המקונג דרומה דרך חבל יונאן בסין, הנהר ממשיך לזרום דרך מיאנמר, לאוס, תאילנד וקמבודיה משם הוא מגיע אל דרום וייטנאם, בה הוא יוצר דלתה קלאסית במפגש עם ים סין הדרומי.

עד לאחרונה, מרבית ארצות המקונג, מלבד תאילנד, לא היו נגישות לנוסע מהשורה. היום, פתיחת האזור מביאה הזדמנויות חדשות וקשת של אפשרויות תיור מלהיבות ומגוונות.

לכל אחת משש ארצות המקונג מוקדי אטרקציה ייחודיים משלה: אנדרטאות ובירות מלכותיות עתיקות המשמשות עדות לעבר המהולל בו אורחות החיים יצרו דמויות מרתקות ומנוגדות זו לזו ושפע של מראות טבעיים, החל מערוצי ההרים בצפון מערב, דרך העמקים המיוערים וכלה במישורים המהווים תפאורה הולמת להיסטוריה עתיקה זו. מאחר והמקונג לא נחקר או השתנה במידה רבה עד היום, הכל נמצא במצב קדמוני טהור בשונה מכל מקום אחר בעולם היום.

למרות שארצות המקונג שונות זו מזו, האזור מציע למטייל מכלול מסלולים ואתרים במסגרת גבולותיו.

תאילנד, הממוקמת בלב האזור, משמשת כבסיס אידיאלי לחקירת אגן המקונג. לתאילנד קשרי תעופה ישירים עם ישראל, ומהווה בסיס נוח לנסיעות בתוך האזור ובין יבשות. בעוד שהטיסות מבנגקוק מאפשרות גישה נוחה לכל הבירות והערים העיקריות של חמש ארצות המקונג האחרות, קשרי הכבישים והנהרות הולכים ומתרחבים במהירות על מנת להציע מגוון דרכי תחבורה יבשתיות המרחיבות במידה רבה את אפשרויות התיור.

למרות שתאילנד נהנית מהתשתית התיירותית המפותחת ביותר, הולכות ומשתפרות איכות וכמות התשתיות המוצעות לנוחות המטייל ברחבי האזור כולו, לרבות בתי מלון, מסעדות ושירותים נוספים. כאשר היתרון של תחושת ההרפתקה והגילוי של מקומות חדשים גובר על חסרונם של תנאי שטח מפוארים.

הרוגע המוצע באתרים הטרופיים המפוארים של תאילנד והריגוש שבחקירת המראות והנופים הבתוליים שעדיין לא נחשפו לעין התיירות המודרנית של ארצות המקונג, מהווים שילוב מנצח, מבחר אפשריות, שש ארצות ושלל פלאי תבל.