עיתונות, טלוויזיה ורדיו

עיתונות | טלוויזיה | רדיו

 

עיתונות

העיתונות התאילנדית נחשבת לעצמאית ביותר בכל דרום מזרח אסיה. חופש העיתונות מובטח על ידי חוקת 1997 והעיתונים יכולים להגיב בחופשיות על כל נושא פוליטי וחברתי.

בתאילנד ישנם 2 עיתונים יומיים בשפה האנגלית, הם מודפסים בבנגקוק אך זמינים בתפוצה ארצים. The Nation, עיתון שהודפס לראשונה בשנת 1971,  עיתון זה הינו עיתון עצמאי, הוא נמצא בבעלות תאילנדית ומנוהל ע"י תאילנדים. העיתון, נהנה מקהל קוראים נאמן, עם תבונות בנושאים מקומיים ואזוריים. העיתון זכה להכרה בינלאומית לאחר הכיסוי התקיף של אירועי הדמים של 1991 כאשר מפגינים סטודנטים דוכאו באכזריות ע"י הממשל. עיתון נוסף בשפה האנגלית, הינו הבנגקוק פוסט. הוקם בשנת 1946 על ידי עורך אמריקני.

עיתון נוסף ששוה לבדוק הינו המגזין בנגקוק מטרו. במגאזין ניתן למצוא מידע על בידור, אומנות. הירחון מתפרסם אחת לחודש יש מדורים על בנגקוק, פטאיה, פוקט צ 'יאנג מאי.

 

טלוויזיה

בתאילנד יש שישה ערוצי הטלוויזיה לאומיים, המשודרים מבנגקוק, עם תוכניות בעיקר בשפה התאילנדית. בחלק מהתוכניות ישנם כתוביות באנגלית המשנה או את הפסקול המקורי באנגלית. חמישה ערוצים, ערוץ 3, ערוץ 5, ערוץ 7, ערוץ 9 וערוץ 11, הם בבעלות הממשלה או הצבא, או מנוהלים בכפוף לרגולציה של הממשל בנוגע לתוכנית השידורים שלהם. התחנה החדשה ביותר, ITV, היא הערוץ הראשון בטלוויזיה עצמאית בתאילנד. ITV הוא הערוץ היחיד המציע הסיקור החדשותי לא מוטה של האירועים בתאילנד. לא כל ששת הערוצים יהיו זמינים באזורים מסוימים של המדינה.

את הטלוויזיה בכבלים מפעילה בתאילנד החברה UBC, שנוצרה ממיזוג בין UTV ו IBC בשנת 1998. UBC משתמשת שטכנולוגיה דיגיטלית, הטלוויזיה בלווין DStv וסיבים אופטיים בטכנולוגיות כבלים ויש בערך 25 ערוצים כולל BBC, Cinemax, CNBC, CNN, דיסקברי, ESPN, HBO ו-TNT.

 

רדיו

בתאילנד יש למעלה מ 400 תחנות רדיו עם יותר מ 70 המבוססות במטרופולין. רוב תחנות השידור הם בשפה התאילנדית בלבד. ישנם תוכניות שפה האנגלית  עם תקליטנים דוברי אנגלית כשפת אם. תחנת הרדיו הלאומית הציבורית היא רדיו תאילנד, שידור בשפה האנגלית ב-FM 97. תחנות רדיו פופולריות הינן: 90.5 FM בשפה התאילנדית עם תוכניות חדשות באנגלית, 95.5 FMXהמוזיקה הפופולרית עם התקליטנים דוברי אנגלית, 105 FM מוזיקה להאזנה קלה ותוכניות חדשות באנגלית, ו 107 FM עבור שירים ישנים.דיווחי תנועה בבנגקוק משודרות בשפה התאילנדית בתדרים FM 91 ו 100 FM.

תחנות רדיו בגל קצר, כוללות את "קול אמריקה" (VOA), BBC World Service, רדיו קנדה רדיו יפן, כל עם אנגלית תוכניות בשפה התאילנדית. Radio France Internationale ודויטשה Welle שידור תוכניות בגלים קצרים בשפות צרפתית וגרמנית, בהתאמה.