טיפים וטריקים

מידע שימושי

תרבות הטיפים (תשר) איננה חלק המנהג המקומי, אך היא הופכת ליותר ויותר נפוצה עקב השפעה זרה. טיפים נהוגים לפעמים במסעדות יקרות, מספרות ולסבלים המלון. אין להוסיף טיפ במסעדות המלון (שם דמי השירות כלולים בחשבון מתוקף חוק) או במסעדות הרחוב. בנסיעה במוניות צריך לעוגל כלפי מעלה עד ה5 או 10 באט הקרובים.

כאשר יורד גשם וישנם שיטפונות בבנגקוק, אל תטרחו לשים מעילן גשם כבד. הסתפקו במשהו קל וקריר, זוג נעלים מפלסטיק או מגפיים מגומי ומטריה, בדיוק כמו התאילנדים.
הטמפרטורה בתאילנד יכולה להגיע לעיתים ל40 מעלות עם לחות גבוהה. על כן מומץ מאוד לקחת איתך לכל מקום בקבוק מים (רצוי מינרלים) על מנת למנוע התייבשות. משקפי שמש ומסנני קרינה הם חובה בכל עת.

אם אתם קונים שתיה קלה בחוץ היזהרו מקוביות הקרח, לעיתים הם נעשים ממים לא הגיינים! לכן מומלץ לשים לב שקוביות הקרח באות עם חוז בהן מה שבדרך כלל אומר שהם נעשו במכונה תחת פיקוח. כאשר אתם אוכלים בחוץ בערבים, תיזהרו מיתושים. בקשו מהמלצר להפעיל המכשיר דוחה היתושים מתחת לשולחן כדי להרתיע אותם. לבשו מכנסיים רפויים בצבע בהיר ושימו דוחה יתושים.

סיור בחום כל יום יכול להיות מתיש, פיזית ונפשית. פנקו את עצמכם עם עיסוי תאילנדי מסורתי באחת מהמכונים הרבים ברחבי העיר או בבית המלון שלך. עיסוי של שעתיים עולה פחות מ 10 דולר ויש אפילו מקומות זולים יותר.דרך טובה להימלט מהחום הוא ללכת לספר ולהסתפר. ברוב המקומות שירות זה יכלול חפיפה בשמפו מרגיע ועיסוי הקרקפת. העלות? כ 5 דולר.

אם מישהו מתקרב אילכם ברחוב כדי למכור לכם משהו, כגון אבני חן או תכשיטים, תחיכו ותמשיכו ללכת משם. עדיף לקנות את הסחורה הזו בחנות במקום ברחוב משלל סיבות. הם נוטים יותר להיות אמינים יותר ומקבלים בדרך כלל מחיר טוב יותר.

אל תתרגזו אם מישהו צועק להם ברחוב "היי אתה" כדי למשוך את תשומת לבכם. הם לא מבנים שזה לא מנומס. זוהי הדרך הנהוגה בתאילנד לפנות לאדם. אל תתפלאו אם מישהו פונה אילכם בשמכם הפרטי, כמו מר דוד או גברת ג 'ניפר. תאילנדים בדרך כלל פונים לאדם בשמו הפרטי, בדרך כלל עם "Khun ' כלומר מר/אדון/גברת. שמות משפחה הם לרוב לא חלק מהשיח היום יומי.

לאחר זמן קצר תבחינו שבתאילנד לתאילנדים יש שלושה שמות, שם פרטי, שם משפחה וגם כינוי. כינוי, בדרך כלל משהו קצר וקליט כמו נוי או Lek, ניתן בלידה ומשתמשים בו בקרב בני משפחה וחברים קרובים.