טלפונים דואר ותקשורת

בתאילנד הדואר ושירותי תקשורת מהטובים שאפשר למצוא באסיה. רשת הדואר מגיעה אפילו לכפרים הנידחים ביותר בממלכה, עם שירותים סטנדרטיים בינלאומיים בדואר רשום זמין בכל משרדי הדואר. שירותי טלפון בחיוג ישיר זמינים בכל מוקדי התיירות במלונות ובבית הארחה . אמנם האינטרנט הוא עדיין לא נפוץ באזורים מרוחקים רבים של הארץ, שירותי אינטרנט ניתן למצוא בכל מקום יש תיירים, וגם במחירים זולים מאוד.
שירותי הדואר
שירותי הדואר בתאילנד הם מאורגנים היטב והם זולים. ניתן לרכוש בולים במשרדי הדואר, בתי מלון וחנויות נוחיות רבות. לרוב בתי המלון ישלחו את המכתבים בשבילכם כשירות ללקוח. מכתבים שנשלחים בדואר אוויר רגיל לרוב מגיעים לאירופה או ארה"ב כשבוע לאחר שהם נמענו. העלות של משלוח דואר אוויר בין לאומי תלוי במדינת היעד.
לחבילות גדולות או יקרות, לא כדי להשתמש בשירותי הדואר הרגילים. לכן מומלץ להשתמש בשירותי דואר רשום אקספרס, המחיר לשירותי דואר רשום אקספרס תלוי ביעד ובמימדי החבילה ומשקלה, והאם היא תשלח דרך האוויר או היבשה. את החבילה חייבים לשלוח בתוך עטיפה או אמצעים מאושרים אחרים, דבר שניתן כשירות ללקוח במשרדי הדואר המקומי.
במידה ואין לכם כתובת למשלוח מכתבים קבועה, ניתן לשלוח את המכתבים ישירות לסניפי הדואר, שם תוכלו לקבלם בהצגת דרכון ובעבור תשלום עמלה. לעיתים הדואר ממוין על פי השם הפרטי ולא שם המשפחה, הדבר יכול ליצור בעיות בעת קבלת הדואר על כן מומלץ בזמן כתיבת פרטי הנמען לכתוב את שם המשפחה באנגלית באותיות גדולות ולשים קו מתחתיו.
משרדי דואר ראשיים פתוחים בין השעות 08:00 בבוקר ועד 20:00 בימים שני עד שישי, בסופי שבוע ובחגים בין השעות 08:00 ועד 13:00. שעות הפתיחה בסניפי דואר קטנים הן בין 08:00 ועד 16:30 ובימי שבת מ09:00 ועד 12:00. סניף הדואר הראשי נמצא בכתובת:
Charoen Krung (New) Road, Bangkok
דואר שליחים
חברות משלוחים בין לאומיים כמו DHL, FEDEX, UPS, TNT, פועלות בתאילנד והן דרך בטוחה אך יקרה יחסית עבור החבילות שלכם. ישנן חנויות (בעיקר של מזכרות ומלאכת יד) שכשירות ללקוח ישלחו את הקניות שלכם דרך החברות הללו ישר לביתכם. מומלץ להשתמש בשירותי החברות הבאות:
Airborne Express +66 2 392 1960
DHL Worldwide +66 2 207 0600
Federal Express +66 2 367 3222
TNT Express Worldwide Thailand +66 2 249 0242

שירותי הטלפון
שירותי הטלפון בתאילנד נמצאים בבעלות בממשלה (Telephone Organization of Thailand או בקיצור TOT). שירותי השיחות הבין לאומיות, חברות הסלולר, נמצאות תחת פיקוח של משרד התקשורת התאילנדי (Communications Authority of Thailand או בקיצור CAT).
שיחות בין-לאומיות
שיחות בין לאומיות בחיוג ישיר ניתן לבצע בבתי מלון, בתי הארחה, טלפונים פרטים וטלפונים ציבוריים לחיוג בין לאומי (רוב בצבע כחול או צהוב). ניתן להשתמש בכרטיס אשראי בין-לאומי (לרוב ויזה, אמריקן-אקספרס, מאסטרקארד-יורוקארד) או באמצעות כרטיסי חיוג. על מנת לחייג לחו"ל יש להקיש 001 תחילה על מנת לקבל קו בין לאומי ולאחר מכן את הקידומת של המדינה ולאחר מכן את מספר הטלפון. או לחילופין ניתן לחייג 100 על מנת להסתייע השירותי של מרכזנית לחיוג בין לאומי.
החיוב המינימאלי הוא עבור דקה אחת. ישנם שלושה תעריפים לחיוג בין-לאומי (גובה התשלום תלוי בשעה בה מתבצעת השיחה): תעריף רגיל, בין השעות 07:00 עד 21:00, תעריף מוזל בין השעות 21:00 ועד 24:00 ו בין השעות 05:00 ועד 07:00. התעריף הכי זול הוא בין השעות 24:00 ועד 05:00. לרוב בבית מלון ובתי הארחה, גובים תשלום נוסף גבוה יותר עבור דקת שיחה.
סניף הדואר המרכזי בבנגקוק ניתן לקבל שירותי טלפוניה מקומיים ובין לאומיים כמו גם שירותי פקסימיליה בתשלום בכרטיס אשראי. שירות זה זמין בסניף 24 שעות ביממה. ישנן גם חנויות פרטיות אשר מספקות שירותי חיוג וטלפוניה מקומיים ובין לאומיים אבל המחיר במרבית המקרים, גבוה יותר מאשר שבסניף הדואר המרכזי.
שירותי שיחות פנים
שיחות מקומיות בתאילנד ניתן לבצע מטלפונים ציבוריים (פרט לטלפונים בצבעים צהוב וכחול). ניתן להשתמש במטבעות של 5 ו10 באט, כמו גם בכרטיסי חיוג (בשווי 50, 100, 200, 500 באט). לרוב צבעם של הטלפונים לחיוג מקומי הינו ירוק. לרוב טלפונים בבתי הארחה ובתי מלון מקבלים רק מטבעות.
עלות של שיחה מקומית באותו מחוז הינה 1 באט בעבור 3 דקות (למעט טלפונים סלולאריים, עלות השיחה לטלפון סלולארי הינה 3 באט לדקה). כאשר מחייגים לאותו מחוז, אין צורך להקיש את אזור החיוג. בחיוג למחוזות אחרים, יש להקיש את אזור החיוג לפני המספר (לנוחיותכם, למטה ניתן למצוא את רשימת אזורי החיוג בתאילנד). חיוג למלזיה ולאוס אינו נחשב לחיוג בין לאומי אלא שיחה בתוך המדינה. ללאוס יש לחייג את הקידומת 007 ואז את קוד המדינה 856 ולאחר מכן את אזור החיוג ומספר הטלפון. למלזיה, יש לחייג 007 ולאחר מכן את המספר 60 ואחריו את אזור החיוג ומספר הטלפון.

שירותי טלפוניה סלולאריים
בתאילנד פועלות 4 רשתות טלפונים סלולארים, 800 (רשת אנלוגית) 900 (אנלוגית) 900 GSM (דיגיטלית) 1800 GSM (דיגיטלית). לכל ארבעת הרשמות הללו ישנו כיסוי סביר באזורים אורבאניים. באזורים הכפריים וההרריים של הממלכה השירות גרוע או לא קיים). ניתן להכניס לממלכה טלפונים סלולאריים מחו"ל ולהשתמש בשירותי הנדידה הסלולארית על מנת להתחבר לספקים המקומיים (יש להתייעץ עם נציגי השירות של חברת הסלולר בה אתם מנויים). לרוב החיוב יהיה גבוה מאוד עד כדי לא משתלם, לכן מומלץ להשתמש בכרטיסי חיוג בין לאומיים.
ניתן להשכיר טלפונים סלולרים ברשתות GMS 900 דיגיטליות לתקופת השהות בממלכה. לפרטים ניתן להתקשר למספר: +66 2 535-3598 – 9. ניתן להשתמש בכרטיס אשראי בין-לאומי, דוכן של החברה נמצא בשדה התעופה הבין-לאומי של בנגקוק.
שירותי אינטרנט
השימוש באינטרנט בתאילנד גובר משנה לשנה, המיוחד בקרב הסטודנטים הערים הגדולות. ישנן הערכות שמספר המשתמשים באינטרנט נע בין 600 אלף ל800 אלף ואפילו מליון גולשים. שירותי אינטרנט זמינים בכל המחוזות הגדולים בבתי קפה אינטרנט, בתי מלון, בתי הארחה, מסעדות וברים. התעריף משתנה ונע בין 2 באט לדקה ועד 6 באט לדקה.
היום ישנם 17 ספקי גישה לאינטרנט (ISP) בתאילנד. תשלום עבור שעת אינטרנט נע באזור 15 עד 20 באט. בצפון המדינה האינטרנט נמצא בזמינות נמוכה ואיכות התקשורת נמוכה גם כן. לאחרונה נפרסו שירותי אינטרנט בכבלים, אך אלו יקרים מאוד ומיועדים בעיקר ללקוחות עיסקיים.
מחשבים, הינם הדרך היחידה כמעט בה ניתן לגשת לאינטרנט. שכן תעריפי האינטרנט הסלולארי הינם גבוהים מאוד והם אפילו עוד יותר יקרים למשתמשים מחו"ל.

רשימת אזורי חיוג
Central
02 Bangkok, Nonthaburi, Pathum Thani, Samut Prakan
032 Phetchaburi, Prachuap Khiri Khan, Ratchaburi
034 Kanchanaburi, Nakhon Pathom, Samut Sakhon, Samut Songkhram
035 Ang Thong, Ayutthaya, Suphanburi
036 Lopburi, Saraburi, Singburi

Eastern
037 Nakhon Nayok, Prachinburi
038 Chachoengsao, Chonburi, Rayong
039 Chanthaburi, Trat

Northeastern
042 Loei, Mukdahan, Nakhon Phanom, Nong Bua Lam Phu, Nong Khai, Sakhon Nakhon, Udon Thani
043 Kalasin, Khon Kaen, Maha Sarakham, Roi Et
044 Buriram, Chaiyaphum, Nakhon Ratchasima (Khorat), Surin
045 Amnat Charoen, Sisaket, Ubon Ratchathani, Yasothon

Northern
053 Chiang Mai, Chiang Rai, Lamphun, Mae Hong Son
054 Lampang, Nan, Phayao, Phrae
055 Kamphaeng Phet, Phitsanulok, Sukhothai, Tak, Uttaradit
056 Chai Nat, Nakhon Sawan, Phetchabun, Phichit, Uthai Thani

Southern
073 Narathiwat, Pattani, Yala
074 Phattalung, Satun, Songkhla
075 Krabi, Nakhon Si Thammarat, Trang
076 Phang Nga, Phuket
077 Chumphon, Ranong, Surat Thani
* Area code 01 must dialed for mobile phones.